sanneinzuidamerika.reismee.nl

Van Iguazu Cataratas tot Cordoba

Hola,

Vandaag ben ik gearriveerd in studentenstad Cordoba, de 2e grootste stad van Argentinie. Volgens de Argentijnen is het leuk om hier nieuwjaar te vieren. Volgens mij vermaak ik me de komende dagen wel met museas, theaters en er zijn veel activiteiten te doen rondom Cordoba. Ik wil jullie ook nog bedanken voor het leuke vriendenboekje, en de moeite die iedereen erin heeft gestoken. Heb echt zitten genieten en lachen in het vliegtuig!
Ff denken.. waar was ik gebleven bij mijn vorige verhaal? Volgens mij in B.A. @ de X-mas party (in het hostel) was er veel fun. De San Telmo wijk was ook leuk vooral omdat er op zondag een antieke markt was. Had overigens verwacht dat er meer tango werd gedanst, maar volgens mij was dat meer savonds. Vanaf maandag ben ik in Puerto Iguazu geweest, de Argentijnse kant van de watervallen. Heb er een hostel met een groot zwembad, heel fijn bij 30C!! Dinsdag is eerst de Braziliaanse kant van de Cataratas (watervallen). Wel 3 bussen om er te komen maar het is het zeker waard, zo mooi! Maar.. Sanne had er niet op gerekend dat de entree zo veel was en had dus eigenlijk te weinig geld bij, kon gelukkig lenen van mijn medereiziger. Alleen op de terugweg moest ik bijna in Brazilie blijven, al kon de buschauffeur het niet over zijn hart verkrijgen om me de busrit te weigeren.. Lucky me!! De volgende dag veel moois gezien bij de watervallen aan de Argentijnse kant, deze is ook uitgebreider dan de Braziliaanse kant. We doen verschillende wandelingen en heb nog gezwommen bij het eiland, dat is eigenlijk niemandsland want ligt tussen de watervallen in. In het hostel is er genoeg vertier, van het spelen van een kaartspelletje Troco, Israelisch feest meevieren, tot het drinken van caiparinha´s

Wink

Waar ik ook ben, alle Argentijnen zijn vriendelijk en helpen je de weg te vinden, van jong tot oud, van man tot vrouw. Soms lopen ze zelfs een heel eind met je mee! In het begin was ik stom verbaasd, inmiddels ben ik er wel aan gewend.
Zal een dezer dagen proberen wat foto´s te plaatsen.
Hoe is het in Hollanda? Is de temperatuur een beetje te doen?

Tot snel weer!

Besos, Sanne

Reacties

Reacties

Tonny Oele de Jong

Hoi Sanne, Dit is de tweede keer dat ik het probeer. Schreef je vorige week ook al maar zie dat niet terug. Waarschijnlijk doe ik iets fout.
Lees je verslag met plezier. En, wat een fantastische temperatuur. Alle goeds toegewenst in het jaar 2012. Liefs, Tonny

Jeanne

Hey San, wat heb jij weer een geluk is ook echt iets voor jou dat je dan in Brazilie zou moeten blijven. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Hier is het weer niet geweldig niet koud maar het regent redelijk veel.
Veel plezier met oud op nieuw. Kus

Karin

He Sanne,

Een gelukkig nieuwjaar!!!
Fijn om te lezen dat het allemaal goed met je gaat.
Geniet er van.

xx karin

Thea en Henk

Hoi Sanne.

Van uit een regenachtig Mierlo een Happy New Year, en geniet van de komende tijd, wat een mooie beelden van de waterval . Wat een mooi gebaar van die busschauffeur , je ziet er zijn best leuke mensen op deze aardbol.

Jeldou

wat klinkt dat zaaaalig allemaal!!!
Viva Argentina!
Gelukkig nieuwjaar Sanne en geniet van dat heerlijke land!
XX

Simone

Heey Sanne,

Gelukkig nieuw jaar!
Wat leuk om je verhaal te lezen.
Veel plezier nog daar..

Malou

Hey Sanne,
Gelukkig Nieuwjaar! Mooie verhalen heb je al.. Niet genoeg geld meenemen, maar gelukkig toch met de bus meegereden. Echt een 'Sanne-actie'!

Zeynep

Dag Sanne,

Samen met Henny hebben wij jouw reisverhaal gelezen en we willen jou hierbij (nogmaals) een hele plezierige reis wensen.
Het is overigens wel heel vreemd om te zien hoe zonnig het nu daar is!

Groetjes

Kit

Sanne,
Nu ben ik bij gelezen! Helemaal top! Ik lees dat je je vermaakt en dat er ook voldoende is om je te vermaken! Heerlijk! Probeer nog maar wat tango lessen te nemen, jezelf te professionaliseren in caiparinha's drinken en de Argentijnse mannenharten op hol te laten slaan! Geniet en laat ons weten hoe je avonturen verlopen :)

Liefs Kit

Marielle

Hoi lieve Sanne.

Een heel mooi 2012 gewenst! En volgens mij ben je al heel mooi begonnen. Wat lijkt het me fantastisch om oud en nieuw te vieren buiten, op slippers en dansende mensen. En geen dikke kleding en binnen bij de verwarming. Bofkont! Ik lees graag hoe je aan het genieten bent. Liefs Marielle

Jen

Hoi Sanne,
de beste wensen voor 2012! Maar zo te lezen heb je al een super start daar...
Ik wens je vanuit dit regenachtige kikkerland nog veel mooie ervaringen toe en kijk zeer uit naar alle verhalen die nog mogen volgen. Liefs Jen

atiepraag@hotmail.com

Feliz ano nuevo
Como esta con el espagnol?
Aqui en Hollanda tiene mucho viento
Besos de nos dos a holanda.

Niels

Heee zus!!

Volgens mij heb jij het wel naar je zin daar! Zooo jaloers als ik die mooie foto's van die watervallen zie. Wat ziet dat er mooi uit!

Have fun!

X Niels

Jacqueline Praag

Hey Sanne, mag ik overkomen??? ik ben jaloers!!!

De beste wensen voor het nieuwe jaar, en geniet er nog lekker ff van.

xxx Jacqueline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!