sanneinzuidamerika.reismee.nl

In the middle of nowhere

Hey!

Hier een bericht vanuit San Pedro Atacama in Chili, bij een van de droogste woestijnen op aarde... en maarliefst 3.375 km verderop dan het vorige verhaal in Chili. Dit toeristisch dorp ligt dan wel in de middle of nowhere, de faciliteiten zijn goed zoals internet en zelfs een Northface-shop!
Gisteren ben ik gaan sandboarden, en zelfs na een douche vind ik nu nog overal zand terug, maar cool dat het was! Daarna zijn we nog doorgegaan naar Valle de la luna voor de zonsondergang compleet met Pisco Sour, soort van cocktail die oorspronkelijk komt van Peru. En vanmorgen weer vroeg opgestaan voor een trip naar de geysers, was erg mooi maar ook erg koud!

Vanuit Punta Arenas was de bestemming van mijn vliegtuig Puerto Montt, daar was ik eerder al geweest dus op zich niet zo bijzonder maar wel leuk om Veronica en Flor van hostal Rocco weer te zien. De volgende dag ben ik meteen doorgegaan naar Villarica, om een vulkaan Villarica te gaan beklimmen en er vervolgens vanaf te gaan glijdenJ Maar vulkaanbeklimmingen en uitzichten zijn me niet echt gegund geloof ik.. na de 3e keer vroeg op staan (05.30!) gingen we dan gelukkig naar boven, hoewel er wel bewolking was. Voor een beklimming naar de top van de vulkaan was het te gevaarlijk en bovendien werd het uitzicht niet beter.. Maar de glijtocht naar beneden was wel fun!! Raften stond altijd al op mn lijstje van to do things (liefst zo wild mogelijk) en dat was het zeker in Pucon. Het was hard werken in de watervallen om niet uit de boot te vallen maar was super gaaf! Bij Pucon ben ik ook nog bij hotsprings geweest (vreemd verschijnsel in de natuur), was heerlijk relaxed. Hier heb ik een familie uit Santiago leren kennen, en wanneer ik de stad zou bezoeken zou ik dat kunnen combineren met een bezoek aan de familie.
Vanuit Villarica ben ik naar Pichilemu gegaan om te surfen. Heb een les genomen en daarna zelf aan het oefenen gegaan. Beter gezegd, het was meer een poging tot surfen...
In Santiago zou ik de familie Aguirre weer zien, al was dat een heel gedoe om elkaar te meeten op het overvolle busstation (stel je Eindhoven voor met Koninginnedag maar dan nog 2x erger)... later hoorde ik dat uitgerekend vrijdag het er een gekkenhuis is.. Gelukkig wisten we elkaar volgende dag wel te vinden. Ben 3 dagen bij de familie geweest, heb me er erg welkom gevoeld want zelfs de dochter stond haar kamer af voor mij, kon de typisch chileense maaltijden (zoals soep met kip aan bot, aardappel en bonen) mee eten, werd ik meegenomen naar familie waar ook heerlijke crepes werden gekookt en natuurlijk heb ik de hoogtepunten van de stad gezien.

Tussendoor trouwens even wat wistje-datjes over Chili:
*er wonen 17 miljoen mensen, evenveel als in NL en dat terwijl Chili 18x groter is!
*40% daarvan woont in de hoofdstad Santiago
*de Chilienen eten 4x per dag, ontbijt, 2x warm (lunch en avondeten) en rond 22.00 nog wat fruit of salade.

Na Santiago door naar Mendoza, weer Argentinië dus, een mooie tocht met de bus door de Andes. Mendoza staat bekend om de goede wijnen, dus per fiets werden de wijngaarden en producties verkend met natuurlijk een wijnproeverij, en inderdaad zijn de wijnen overheerlijk! Als afsluiter hadden we empanadas en een poolparty, waarvoor ik met kleren en al in het zwembad in werd gegooid..
Daarna ging de route naar Salta, waar ik me een dag een gaucho heb gevoeld. Bij een rancho heb ik namelijk voor het eerst paardgereden (maarliefst 3 uur, na 3 dagen voelde ik mijn benen nog) en last but not least de overheelrijke asado-bbq!! Een andere excursie was de trip naar Cachi, dit ligt in een mooi landschap van ontelbare cactussen, groene heuvels afwisselend met rood gebergte, zo onbeschrijfelijk mooi! En tussendoor zien we ook nog een condor! Na Salta ben ik in Tilcara geweest, dit is in een droge omgeving van een canyon met heel veel verschillende kleuren, was echt een van de hoogte punten van mijn reis tot nu toe na Cachi. Overdag is het er wel 40 graden, en ´s avonds koelt het wel af naar een graad of 10.

Dinsdag staat er weer een veel belovende 3-daagse trip op de planning, namelijk per 4WD naar de Salar de Uyuni in Bolivia!! Kijk wel een beetje uit naar Bolivia en Peru moet ik zeggen, vanwege de cultuur maar ook omdat het e r ook zoveel goedkoper schijnt te zijn.

O ja, en heb overigens niks meegekregen van carnaval, het was eerst de planning om dit te vieren in Salta. Maar ben langer in Santiago gebleven dan gepland dus carnaval geskipt.

Zo zijn jullie ook weer op de hoogte van mijn avonturen en ik hoop dat ook alles goed gaat met jullie!

Foto´s volgen hopelijk snel, want in zowel in Boliva als Peru verwacht ik dat het internet niet al te best is...

Besos, Sanne

Reacties

Reacties

Liselore

Ha San,
Wat een mooi avontuur weer! en grappig die weetjes over Chili!
Geniet ervan!

Liefs Liselore

Karin van Roosmalen

hee sanne!
wat heb jij ontzettend veel gave en stoere dingen gedaan, stoere chick dat je bent;) ik kan het bijna niet lezen, zo graag wil ik daar zijn en dat ook gaan doen, jaloersheid hier!! enjoy enjoy:D
x karin

annie

Hoi Sanne

Wat een avonturier ben jij. en dat in je uppie.
Mooie verhalen. Wat maak jij veel mee.
De naam Salta en Salar de Unyni komen mjj bekend voor van Merle
Een hele fijne reis nog verder. Groetjes

Moniek

Hoi Sanne, wat heb je weer veel meegemaakt in drie weken zeg. Blijft leuk om te lezen hoe je geniet. Geniet nog van de laatste 5 weken! xx

Kitty

Sanne! Super allemaal! Een groot avontuur! Geniet!
XX

Kitty

Oh, oh, oh en wat zijn foto's VET!!!

mams

Lieve Sanne,

Wat ben ik toch trots op deze stoere dochter!
Jij hopt gewoon van het ene naar het andere avontuur!
Dikke knuffel

Linda

1 update verder, en lijkt wel weer een héle reis!
Gewelidg om te lezen San!

Haha super mooi ook dat paardrijden, En nu nooit meer zeggen dat het geen sport is;)

Kussie

Miranda

Sannie top allemaal wat je meegemaakt hebt en erg leuk je gesproken te hebben. Nog ffkes dus blijf maar volop genieten. Jaloers op wat jij allemaal meemaakt. xxje mirke

Jeanne

Hey Sanne,

Super leuk verhaal!!! Je hebt dan misschien pech met je vulkanen maar wat heb je al een hoop gezien en gedaan echt super. Tot snel. Kus

gerrie van zeeland

kei-leuk om die verhalen te lezen.
geniet ze, geniet ze.
groetjes,
gerrie

Niels

Hee zussie!

Leuk hoor sandboarden. Heb je gewoon zomervakantie en toch nog beetje wintersport in één! ;)

Xx Niels (ook eentje van Anne :P)

Thea

Hoy,Sanne
Wat fijn dat je zo kan genieten van je reis.
Leuke foto's en wat 'n ervaring doe je daar op.

Atie Praag

Hei Sanne,
Ik had al vorige week een reactie geschreven maar die spoorloos verdwenen. Nog een keertje. Intussen in Bolivia heb ik gehoord. Heel anders ? Nieuwe uitdaging voor jou? Wat zal jij veel te vertellen hebben over alles wat je al gezien en meegemaakt heb en wat er nog gaat komen. Blijf ervoor gaan want dan kijk je straks terug op een grenzeloze ervaring en kunnen wij ervan smullen. Nog heel veel plezier en we blijven uitkijken naar je verhalen en belevenissen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!