sanneinzuidamerika.reismee.nl

¿De donde es?

Lieve allemaal,

Ja ja, het duurt even, maar hier is dan weer een nieuw avontuur van Sanne in Zuid-Amerikaaa!! In Cordoba heb ik nieuwjaar gevierd in het hostel. Bij deze nog voor jullie allemaal: Gelukkig Nieuwjaar!! Ook al mag dit volgens mij niet meer op 12 januari?!Met hostel-genoten hebben we samen fajita´s gegeten en geproost met champagne, toch ontbrak het nieuwjaarsgevoel een beetje bij deze temperatuur en zonder vuurwerk! Het voornemen was omdaarna nog de stad in te gaan, totdat bleek dat het pas rond half 4 (!!) druk zou worden zag ik daar maar vanaf.. Mijn verblijf in Cordoba verliep anders dan gepland: veel museas waren beperkt open en vond het wel noodzakelijk om wat spaans lessen bij te nemen. Zo gezegd zo gedaan: ik kreeg priveles van Matias, grappige was dat hij ook Nederlands wilde leren spreken. Had er bijna een deal van kunnen maken! Kan nu een standaard gesprekje voeren, en de standaarvraag die ik krijg is: ¿De donde es? Het betekent Waar kom je vandaan? Verder is het toch nog vaak gissen wat iemand vraagt of zegt..
Met Sophie uit België (woont in Peru) ben ik naar Quebrada del Condorito geweest, een natuurpark voor Condors dat een paar uur bussen is vanuit Cordoba. We doen een wandeling van een paar uur, super mooie natuur en rustig dat het er is! We genieten vollop. De terugweg was ook spannend want we besloten te liften aangezien we anders 2 uur moesten wachten op de bus. Gelukkig kon een Argentijns gezin ons meenemen naar een dorp vlakbij Cordoba, en wij hadden weer dolle pret achterin de amerikaanse bak. Het hostel is klein maar erg leuk, zo hebben we samen empanadas gemaakt en ze waren nog lekker ook!
Samen met een Fransman en een Duitser ga ik naar een festival in Jezus Maria (klinkt gelovig maar is het volgens mij niet), in de buurt van Cordoba. Uiteindelijk blijkt het een groot gaucho-festijn te zijn dat door schijnt te gaan tot in de vroege uurtjes. Helaas kan ik maar enkele uurtjes ervan mee pikken, maar heb me wel even ondergedompeld in de gauchowereld: paarden, paarden, paarden,gaucho klederdracht en een chori-pan (broodje met bbq-worst, een van de specialiteiten van Argentinië)!
Daarna door naar Rosario (hier was het maarliefst 38 graden!!), waar ik Jelske heb bezocht. Erg leuk om haar weer te zien en natuurlijk ook baby Isis. Rosario staat bekend als een party-stad, dus wij wilden da t ook ervaren. Op aanraden van de hostel man gingen we met z´n 6en per taxi (hier kan het ook hard regenen zeg!) naar een bar... tenminste, we dachten er goed los te kunnen gaan, maar we troffen een bijna lege bar en toen viel de stroom ook nog eens uit. We hebben het beste er maar van gemaakt en toch een biertje gedronken in het donker, ook wel een ervaring op zich! De stroom valt hier wel vaker uit (soms wel een paar uur), dit komt waarschijnlijk omdat iedereen de airco zo hard heeft aan staan. Leuk boodschappen doen in het donker!
Vandaag ben ik gearriveerd in Puerto Madryn, aan de atlantische kust. Morgen ga ik naar Península Valdés, helaas zal ik er geen walvissen zien maar wel zeeleeuwen, zeehonden, pinguins en met heel veel geluk orka´s. Hier zal ik nog tot zaterdag blijven. Wat ik daarna ga doen, weet ik nog niet aangezien er zoveel moois te doen is en het ook afhankelijk is van de bustijden, prijzen, makkelijkste route, noem maar op!

Liefs, Sanne

Reacties

Reacties

Olga

Dag Sanne,
Ik wens je nog alle goeds voor het nieuwe jaar - wat je werkelijk fantastisch bent gestart als ik dat allemaal zo lees en zie! Veel plezier. Lieve groeten, Olga

Jeanne

Hey san jij ook nog de beste wensen.
En is je spaans nu beter geworden door de spaanse lessen of is het nog steeds veel met de handen en voeten.
In ieder geval nog veel plezier, en ik ben weer benieuwd naar het volgende verhaal.

Kus Jeanne

siska

Sanne, alle goeds voor 2012!! IK hoop dat je een onvergetelijke reis maakt, maar zo te lezen gaat dat wel lukken. Veel plezier en we blijven je volgen!

Moniek

Hoi lieve san, superleuk om weer n verhaaltje over je belevenissen te lezen. Volgens mij heb je t wel naar je zin. Hier in Nederland mis je niet veel dus geniet er met volle teugen van! Vorige week nog 3 op reis gezien in argentinië, zag er allemaal mooi uit. Xx

Jan Heuvels

De beste wensen in Zuid Amerika.
Ook ik volg je.

Birgit

Hoi Sanne,
Dit is pas 't eerste berichtje wat ik van je lees, maar klinkt heerlijk, vol kleuren en geuren, vrij! Fijn!
Ik ga meer van je proberen te lezen en wil je ook nog een heel mooi nieuw jaar wensen X

Groetjes :)

sanne

Heyy sanne!
Rosario party-stad? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor haha. Ben heel erg benieuwd hoe je het er verder vond!!
Ben je ook bij de rivier geweest/ la florida etc? Krijg er heimwee van..
Liefs en leuk om van je te horen!!
x

Niels

Hee zussie!

Wat klinkt dat weer super allemaal! Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal!

Ik ga over een weekje nog ff lekker snowboarden en dan vanaf februari werken!

X Niels

Harrie van Vlerken

Hoi Sanne
OOk voor jou uiteraard een mooi en gezond 2012.
Je bent het in ieder geval goed gestart In Argentinië.
Leuk om te lezen die verhalen en grappig om zo spontaan allerlei reisgenoten te ontmoeten en dan samen iets leuks ondernemen. Veel plezier verder en geniet ervan.

Lotte

Ha San,
Mooi verhaal weer! Veel plezier in Patagonie, het is zooo supermooi daar!
Besos!
ps. lees ik nou goed dat je een BIERTJE heb gedronken in Rosario?

Tonny Oele de Jong

Hoi Sanne,
Wat fijn voor je dat je zo geniet en wat een mooi reisverhaal. Ik begrijp dat je broer zich in de sneeuw wentelt en dat jij je begeeft in een temperatuurtje van rond de dertig graden. Beiden leuk! Nog veel plezier toegewenst. Groetjes, Tonny.

gerrie van zeeland

hallo Sanne,

wat een avontuur, geniet ervan!

groetjes,

gerrie

mams

Sanne op de foto met de kersverse mama.....wat leuk!
Ik ben benieuwd waar je nu bent, wil je wel weg van al dat moois in Patagonië?
Knuffel mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!