sanneinzuidamerika.reismee.nl

Titel:Wildlife, meren, vulkanen, fjorden..

Dag lieve allemaal,

Het werd wel weer tijd voor een update.. ! De afgelopen tijd veel gereisd en daarbij was internet niet overal beschikbaar of erg sloom... dus vandaar dat het even duurde.
Zie zoveel moois dat Puerto Madryn al zo lang geleden lijkt, toch zeker het vertellen waard. Daar heb ik enkele tours gedaan, zoals ik vertelde is er veel wildlife. Geen Free Willy gezien maar de boottour met de zwart-witte dolfijnen was werkelijk super! Bij Puerto Madryn leven bijna 1 miljoen pinguins, de grootste kolonie van Zuid-Amerika. Ongeloofelijk om er zoveel bij elkaar te zien. Ook heb ik er zeeleeuwen gezien.
Mijn volgende stop was Bariloche, dat ligt in het merengebied dichtbij Chili. Door as van de vulkaan uit Chili was het zicht vaak minder, maar evengoed erg mooi gebied. Heb daar veel gewandeld, gefietst en genoten van italiaans ijs en steak! Het voelt een beetje alsof ik in Oostenrijk of Duitsland ben want ze hebben erook goede chocolade. En met een prachtig uitzicht over het meer vanuit het hostel heb ik me uitstekend vermaakt. Haha ook mezelf ertoe gezet om alleen naar een restaurant te gaan en het viel niet tegenJ.. Al zou ik dit niet doen in NL, toche en beetje een andere cultuur..
Vervolgens ben ik naar Chili (Puerto Varas) gegaan met de boot-ferry trip. Waauw wat magisch mooi was het, met oa. uitzicht op vulkaan Osorno. De vulkaan ook nog beklommen (halverwege;), er werd ons een fenominaal uitzicht beloofd.. helaas hadden we pech die dag want er hing een dikke laag mist. Ik probeer een ticket te krijgen naar het zuiden, per bus want vliegen en varen is erg duur. Het is niet eenvoudig, bussen rijden hoogstens 1x per dag en zitten gauw vol. Uiteindelijk blijf ik een paar dagen in Puerto Montt, bij casa di mama, een klein hostel (lijkt meer op bed and breakfast) aan huis bij Veronica. Is weer heel wat anders dan alle grotere hostels afgelopen tijd. Ze helpt me met regelen van een busticket, het ontbijt is er geweldig dus ik voel me er erg thuis! De reis gaat verder naar Chaiten, met de bus. Dit is het fjorden gebied, soms loopt er geen weg verder en enige mogelijkheid is met de een soort vrachtschip verder te reizen. Waauw en weer dolfijnen gezien!! Met home-made moijto´s en een overheerlijke linzen-chorizo-maaltijd van kok Manuel, (uit Spanje) rodewijn en spelletje Uno was de stop in La Junta vermakelijk. Minder was het op staan voor de vroege bus (5 u) naar Coyhaique, verder zuidwaarts.. Inmiddels zijn we mete en groep van 12 backpackers uit verschillende Europese landen die allemaal naar het zuiden gaan, op weg naar Fitz Roy / Perito Moreno Glacier / Torres del Paine.. Samen proberen we zo snel mogelijk een ticket per bus of boot te bemachtigen en soms moeten we daarvoor op een busstation slapen of in de hal van een hotel.. Via Chile chico en Los Antigos zijn we gisterenmorgen gebroken aangekomen in dorpje Perito Moreno (weer Argentinie), op zoek naar een slaapplek.. De rest van de groep verblijft op de camping, voor Manuel en mij is de enige optie een duur en crappy hostel mete en koude douche..al was onze assado bbq (grote lappen steaks) gisteren op de camping wel top! En nu blij dat we zometeen verder reizen naar El Chalten, op naar de Fitz Roy (beroemde berg!) met bekende route 40! Ik geniet verder volop van al het moois, ongeloofelijk tussen de fjorden en vulkanen te zitten, lijkt net een droom..
Tot zover mijn belevenissen!

Besos, Sanne

Reacties

Reacties

franca

Hoi Sanne,
wat geweldig dat je dit allemaal in je eentje doet!
Een fijne reis ,en we kijken weer uit naar je volgende verhaal.
Liefs uit Mierloxx

Atie

Hei die Sanne,
Dit klinkt allemaal heel intensief, Spannend mooi en af en toe verrassend. Genieten is helemaal top volgens mij. Kan het me allemaal niet zo goed voorstellen in het verre Nederland maar op de kaart kunnen we je route wel volgen en het beeld krijgen we later op fofos te zien.

Lotte

Wow! Wat een avontuurlijke manier van reizen! Dat is wel andere koek dan hier in NL, zeuren als de trein een paar minuten vertraging heeft :) En gezellig ook met zo'n hele club backpackers! Succes met de verdere trip naar Fitz Roy / Perito Moreno / Torres del Paine, allemaal zeeeeer de moeite waard!
Hier is de eerste sneeuw inmiddels gevallen, en morgen ga ik richting de Oostenrijkse Alpen waar me een Siberisch koufront staat te wachten, brrrrrrr!
Liefs!

mams

Wow Sanne, te gek daar zeg.Ik zit op mijn werkplek op zolder, kijk uit het raam naar een grijze lucht, het is koud, de hond wil uit en ik blijf het liefst binnen. Zucht..
Wat heerlijk om dan op jouw stekkie te zijn!!
Liefs en een dikke knuffel

siska

hoi sanne, super zeg al dat moois wat je daar te zien krijgt. Wij hebben vandaag inderdaad voor de eerste keer deze winter door de sneeuw moeten fietsen. Maar goed de kou zul je ook nog wel tegenkomen. Geniet ervan meid!!
groetjes van ons

Liselore

Ha San,
Hoe is het met je?
Super hoor je avonturen daar.
Geniet ervan en ik lees graag je volgende avonturen.

Liefs Liselore

Moniek

Ik ben JALOERS!!!

Liefs vanuit een koud en wit Nederland (-7), Moniek

Elsa

Hoi lieve sanne,

Wat leuk om op deze manier op de hoogte gehouden te worden door al je belevenissen? Super om te lezen en vind nog steeds kei stoer dat je dit doet! Met volleybal gaat het lekker. We missen je wel in het veld en bij de trainingen.. Geniet er van en kijk er al naar uit je terug te zien in de sporthal. Veel liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!