sanneinzuidamerika.reismee.nl

Last but not least: the magic Inca city´s..

Hallo iedereen,

Helaas zit mijn reis er op na bijna 4 maanden reizen... Een bijzonder backpack avontuur was het wel de afgelopen maanden zeg! Ik heb heel wat indrukwekkende landschappen, culturen gezien en veel interessante, internationale mensen ontmoet. Toch ging het niet allemaal over rozen: zoals bankproblemen (de Rabobank die leuk landen blokkeert vanwege skimmers of je met je Maestro pas niet overal terecht kunt met je bankpas) en beroofd worden in La Paz door een neppolitie agent van geld en mijn camera. Dat heeft me natuurlijk behoorlijk even van de kaart gebracht.
Tussen mijn verblijf door bij de familie in La Paz heb ik een mooie trip gemaakt in de pampas bij Rurrenabaque. Het was wel even de vraag of ik daar zou komen per vliegtuig, aangezien er een blokkade was naar de vluchthaven..Het zou me toch niet weer gebeuren he om een vlucht te missen!! Dacht ik op tijd te zijn voor de vlucht, bleek na veel navragen (stressen!) dat de vlucht was geannuleerd en zou pas de volgende dag kunnen vliegen. Hetgeen waar ik zo de zenuwen voor had, want regelmatig worden vluchten geannuleerd vanwege regen. Uiteindelijk toch nog dezelfde dag gevlogen, maar dan met een andere maatschappij.
De volgende morgen kon de pampas trip beginnen! Na een paar uur hobbelen in een busje en een mooie vaartocht door de pampas kwamen we aan bij ons kamp, huisjes op palen midden in de Amazone, waar ook alligators zaten van wel 4m! Midden in de nacht naar het toilet was een avontuur: daarvoor moest je een paar stappen maken over de houten bruggen, met je zaklamp, al beseffende dat wanneer je een misstap maakte, je een lekker hapje zal zijn voor de croc... Ook hebben we ander wildlife gezien: verschillende soorten apen (al springend in de bomen!), veel vogels, schildpadden die elegant in het water glijden. Wel meest bijzonder was dat het zwemmen met de roze dolfijnen! Ze lieten zich aanhalen en ook beten ze speels in onze tenen, hihi! ‘s avonds gingen we op zoek naar de glinsterende ogen van de alligators in de struiken, onder een adembenemend mooie sterrenhemel. Zoekend naar anacondas terwijl we tot onze knieen in het water stonden, zagen we een alligator, zo'n 7m van ons vandaan..! Een fantastische trip was het, weliswaar met heel veel muskieten maar dat was het wel waard.
De volgende bestemming was het Titicacameer, met Copacabana en Isla del Sol. Hier was het regenseizoen, het het viel werkelijk met bakken uit de hemel. Copacabana had ik me dan ook iets anders voorgesteld maar gelukkig liet de zon zich wel zien op het eiland (tja kan niet anders he, gezien de naam). Hier had ik het goedkoopste hostel ever, maarliefst voor €2,50 voor een nacht! Niet dat het veel voorstelde maar toch! Daarna doorgegaan naar Puno, voor een excursie naar de Uros eilanden in het Titicacameer. Op deze drijvende, rieten eilanden wonen nog de oorspronkelijke bewoners, indrukwekkend te zien hoe primitief ze leven. Door naar Cusco, natuurlijk voor de Machu Picchu! Met minder dan een week tot mijn laaste bestemming is het haasten om alles te kunnen zien...
Ik heb uiteindelijk een 2 daagse trip gemaakt met Secred valley en uiteindelijk Macchu Picchu! Ik had een voorkeur voor een uitputtende, lange wandeltocht naar deze magische ruines van de Inca's, maar dit werd enkel een trein en busreis. ‘s morgens de bus naar Macchu Picchu was een optie, maar ik ging liever om 05.30 naar boven wandelen, om mn behoefte toch enigzins tegemoet te komen. Bij het zien van MP moest ik wel een paar keer knipperen met mn ogen, zo onwerkelijk wanneer je daar bovenaan staat! Na Cusco door naar Lima voor een dag, ik heb Andrea en Eduardo weer opgezocht die ik in Puno heb leren kennen. Ben te gast bij hun familie geweest en zij hebben me een korte indruk gegeven van de stad.
Zo dit was het wel weer, ik moet mn vliegtuig halen naar Dusseldorf (ben op dit moment in Atlanta weliswaar)! En ik zie jullie snel weer!

Reacties

Reacties

Lotte

Chica, mooi verhaal weer! Goede vlucht over de oceaan en tot over een paar uurtjes in Dusseldorf! X

Franca

Goede vlucht! En een goede thuiskomst,tot gauw.
XXX

linda

Goede reis!
Hoor t wel als je weer op hollandse bodem staat!
Xx

Jeldou

Fijne reis en tot snel Sanne!
xx

Sanne

Ben inmiddels veilig op NL bodem, fijn ook weer terug te zijn in het vertrouwde land met een warme familie die je verwelkomt, een bruine boterham met pindakaas en lekker stuk monchoutaart:) vergeten te vermelden dat ik in Peru ook genoten heb van forelvis bij het Titicacameer, alpacacasteak.. zelfs heb ik de delicatesse van Peru geprobeerd: cavia, maar vond het niet bepaald lekker!

Annie Heuvels

Hoi Sanne

Leuk te horen dat je weer terug bent in het vertrouwde Nederland.
Ja, de bezienswaardigheden van Bolivia en Peru kwamen me al een beetje bekend voor. Fijn ook van iemand anders de ervaring te horen.
Het zal wel weer even wennen zijn voor je in dit koude landje, maar dat gaat zeker lukken.
Fijne Paasdagen en misschien zie ik je op de familiedag bij ons in Twente op 24 juni 2012.

Lieke

He Sanne!

Ho, die reactie hoorde hier thuis :) Wat een super reis en super verhalen.. en super foto's natuurlijk! Helemaal top. Geniet nog lekker na van je reis en natuurlijk van de pinda- en vooral kaas!!

Liefs Lieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!